TOP erori de evitat în gestionarea personalului

Sectorul resurselor umane are un rol important pentru compania ta, deoarece el are grijă de una dintre cele mai importante resurse ale acesteia - angajații săi. Astfel, că ai o mare răspundere când pui în aplicare orice decizie legata de resursele umane: angajare, concediere, regim de muncă, gestionarea unei abateri disciplinare, calcularea drepturilor salariale. 

Printre principalele greșeli pe care le comit angajatorii în procesul de gestiune a propriilor angajați, precum și la calcularea drepturilor salariale ale acestora se întâlnesc:
  1. Lipsa unor documente necesare la angajare sau întocmirea incorectă a acestora;
  2. Contract individual de muncă incorect perfectat;
  3. Amânarea întocmirii dosarului personal;
  4. Stabilirea incorectă a regimului de muncă;
  5. Documentarea incorectă a muncii la distanță;
  6. Confundarea muncii prin cumul și cumularea funcțiilor;
  7. Stabilirea eronată a salariilor de funcție și nerespectarea termenilor de plată
  8. Raportarea incorectă a drepturilor salariale în dările de seamă fiscale;
  9. Păstrarea necorespunzătoare a documentelor legate de resurse umane
... și lista poate continua...



Știai ca…
 
 1)  semnarea deciziei de concediere de către alta persoana decât administratorul companiei constituie motiv pentru anularea acesteia în instanță?
 
 2) în cazul unei concedieri disciplinare, ascultarea punctului de vedere al salariatului este o etapa obligatorie? Punctul său de vedere va fi consemnat într-un proces-verbal încheiat cu prilejul acestei audieri.
 
 3) nu puteți să îi încetați imediat contractul de munca unui salariat care face cerere de pensionare, deși acesta îndeplinește condițiile de vârsta și stagiu de cotizare? Decizia de încetare a contractului o puteți emite de-abia după ce primiți decizia de pensionare de la CNAS. 

Dacă vrei să te informezi cu toate prevederile legale privind raporturile de muncă cu angajații, dacă vrei să eviți la maximum erorile și dacă vrei să scapi de amenzile SFS, ISM, dar și de stres aplica la cursul expres de resurse umane.

A greși este omenește, însă atunci când greșelile se referă la documentarea angajaților și/sau la calculul drepturilor salariale ale acestora, lucrurile se complică.