Logo
  • Despre noi
  • Instruiri
    • Instruiri actuale
    • Curs Contabilitate +1C pentru începători
    • Curs practic ”Contabil Avansat”
    • Finanțare pentru companii
    • Curs practic MS Excel pentru Contabili
    • Curs Analist HR
    • Curs de Consultant Fiscal
    • Curs Analist Financiar
    • Seminar practic ”Încetarea Contractului Individual de Muncă”
    • Curs Legislația Muncii
    • Sistemul de control intern managerial
    • Curs Director: pregătit pentru succes
    • Curs de perfecționare "Contabil Expert"
  • Instruiri înregistrate
  • Comunitate
  • Agenda 365
  • Consultanță
  • Contacte
(+373) 79 882 882
09:00 - 17:00
Ai demarat lucrările de finalizare a anului financiar 2021?

Închiderea anului financiar 2022 presupune numeroase verificări și activități pentru contabili.

Ce ar trebui să reușești să faci până la sfârșitul lunii decembrie? Urmărește lista activităților de mai jos și vezi dacă ai pus bifele pentru toate activitățile care urmează? Dacă nu, atunci ar trebui să te grăbești.
Cele mai relevante chestiuni fiscal-contabile la care trebuie să fii atent acum, la sfârșit de an:

  1. Verificarea existenței documentelor primare și solicitarea celor lipsă. În special, verifică dacă toate Facturile fiscale au ajuns la tine
  2. Inventarierea generală a patrimoniului: activelor, capitalului propriu, creanțelor și datoriilor
  3. Verifică dacă nu e cazul să decontezi creanțele/datoriile cu termenul de prescripție expirat
  4. Verificarea decontărilor cu bugetul, adică a impozitelor calculate, achitate și declarate la SFS, dar și cu contraagenții (furnizorii și clienții)
  5. Determinarea cotei curentă a activelor imobilizate și a datoriilor pe termen lung, care se reflectă în bilanț, respectiv în componența activelor circulante și/sau datoriilor curente
  6. Testarea activelor pentru depreciere
  7. Verificarea, revizuirea și aprobarea Politicilor contabile pentru anul 2022. De regulă, Politicile contabile se elaborează și aprobă la crearea entității și se aplică în mod consecvent de la un an la altul. Dar, este necesar de revăzut la începutul fiecărui an prevederile din politicile contabile în cazul modificărilor operate în legislația în vigoare, sau a reorganizării entității, schimbării proprietarilor sau cu scopul obținerii unor informații mai credibile și relevante referitoare la faptele economice ale entității
  8. Colectarea Cererilor de solicitare a scutirilor
  9. Verificarea faptului dacă concediile de odihnă ale anului curent (2021) au fost folosite integral de către toți angajații companiei
  10. Aprobarea Graficului concediilor de odihnă ale angajaților pentru anul 2022!

Efectuarea acestor lucrări în luna decembrie îți va permite ca după vacanța de Anul nou să activezi în regim mai lejer, fără griji și stres suplimentar

Descrierea detaliata a lucrărilor de închidere a anului o poți vizualiza pe acest link 

Autor: Stela Caraman

lector universitar ASEM, manager instruire PROACTIVE, contabil practician certificat (CAP), autoare a peste 50 de publicații în contabilitate.
Logo
© 2018-2024  Proactive Consulting S.R.L. 
Cursuri în contabilitate
  • Contabilitate +1C pentru începători
  • Curs de perfecționare "Contabil Expert"
  • Curs de Consultant Fiscal
  • Curs Analist Financiar
  • Curs Analist HR
Utile
Politica de Confidențialitate
Termeni și Condiții
Cursuri generale
  • Curs HR Mastermind
  • Microsoft EXCEL începători
  • Microsoft EXCEL Avansat
  • Microsoft OFFICE
  • Curs de Finanțe personale
  • Curs Legislația Muncii
Chișinău, str. Mihai Eminescu 74, etajul 1 (nivel 3), of. 105
079 882 882
hello@pro-active.md