Logo
  • Despre noi
  • Instruiri
    • Instruiri actuale
    • Curs Contabilitate +1C pentru începători
    • Curs practic ”Contabil Avansat”
    • Finanțare pentru companii
    • Curs practic MS Excel pentru Contabili
    • Curs Analist HR
    • Curs de Consultant Fiscal
    • Curs Analist Financiar
    • Seminar practic ”Încetarea Contractului Individual de Muncă”
    • Curs Legislația Muncii
    • Sistemul de control intern managerial
    • Curs Director: pregătit pentru succes
    • Curs de perfecționare "Contabil Expert"
  • Instruiri înregistrate
  • Comunitate
  • Agenda 365
  • Consultanță
  • Contacte
(+373) 79 882 882
09:00 - 17:00

Portalul certificatelor de concediu medical, lansat

Odată cu lansarea Portalului certificatelor de concediu medical de către Ministerul Sănătăţii, Muncii şi Protecţiei Sociale, Casa Naţională de Asigurări Sociale face unele precizări. Procesul de calculare a indemnizaţiilor pentru incapacitate temporară de muncă va începe imediat ce instituţiile medicale vor remite datele necesare către Portal şi vor fi recepţionate de către CNAS.

Reamintim că, din 1 iulie 2019, conform modificărilor operate în legislaţie CNAS stabileşte, calculează şi plăteşte indemnizaţiile pentru incapacitatea temporară de muncă din contul bugetului asigurărilor sociale de stat (BASS), începând cu a şasea zi de incapacitate temporară de muncă. Aceasta se referă la boli obişnuite sau la accidente nelegate de muncă.

Indemnizaţiile cauzate de tuberculoză, SIDA, maladie oncologică şi cele pentru îngrijirea copilului bolnav se vor stabili, de asemenea, de către CNAS, începând cu prima zi calendaristică de incapacitate temporară de muncă şi vor fi achitate din mijloacele BASS.

Prestaţiile menţionate se achită de către CNAS direct beneficiarilor prin intermediul prestatorilor de servicii de plată, începând cu 01.07.2019: 
– prin intermediul cardului salarial. Pentru aceasta, beneficiarul indemnizaţiei urmează să se adreseze cu o cerere către angajator. În cazul în care beneficiarul indemnizaţiei activează la mai multe entităţi, acesta desemnează un singur angajator la care depune cererea;

– prin intermediul cardului social. În cazul în care beneficiarul indemnizaţiei este beneficiar de alt tip de prestaţie socială care se achită la card social, indemnizaţia pentru incapacitate temporară de muncă se va transfera la acest card;

– prin intermediul oficiului poştal. În cazul în care beneficiarul nu deţine card salarial sau social, indemnizaţia pentru incapacitate temporară de muncă este transferată Întreprinderii de Stat „Poşta Moldovei” și poate fi primită la orice oficiu poştal indiferent de domiciliu, până în penultima zi a lunii.

Menționăm că angajatorul stabileşte, calculează şi achită indemnizaţia pentru incapacitate temporară de muncă în baza certificatului medical pe suport de hârtie pentru primele 5 zile calendaristice din mijloacele financiare proprii, dar nu mai mult de 15 zile calendaristice cumulative (în cazul fiecărui angajat) pe parcursul unui an calendaristic.



Sursa: monitorul.fisc.md



Logo
© 2018-2024  Proactive Consulting S.R.L. 
Cursuri în contabilitate
  • Contabilitate +1C pentru începători
  • Curs de perfecționare "Contabil Expert"
  • Curs de Consultant Fiscal
  • Curs Analist Financiar
  • Curs Analist HR
Utile
Politica de Confidențialitate
Termeni și Condiții
Cursuri generale
  • Curs HR Mastermind
  • Microsoft EXCEL începători
  • Microsoft EXCEL Avansat
  • Microsoft OFFICE
  • Curs de Finanțe personale
  • Curs Legislația Muncii
Chișinău, str. Mihai Eminescu 74, etajul 1 (nivel 3), of. 105
079 882 882
hello@pro-active.md