• Despre noi
  • Instruiri
  • Consultanță
  • Articole
  • Contacte
(+373) 79 882 882
09:00 - 17:00
Curs practic
Legislația și salarizarea muncii
Data: 16 Octombrie
Grafic: Luni, Miercuri și Vineri
Ora: 17:30 - 20:30
Durata: 40 ore academice
Aplică la curs



Prin remiterea acestui formular, sunteți de acord cu politica noastră de confidențialitate

Program


MODULUL I. Documente la nivel de entitate
  1. Regulamentul intern al întreprinderii: elaborare și aplicare. Pro&Contra
  2. Fişele de post ale personalului
  3. Statele de personal: întocmirea, aprobarea și modificarea. Aplicarea Clasificatorului Ocupațiilor din Republica Moldova (CORM 006-2021). Modele de documente
  4. Dosarul salariatului

MODULUL II. Contractul individual de muncă 
  1. Conţinutul şi clauzele specifice ale contractului individual de muncă
  2. Încheierea contractului individual de muncă
  3. Modificarea contractului individual de muncă
  4. Suspendarea contractului individual de muncă
  5. Cumul și cumulare
  6. Procedura de desfacere a contractelor individuale de muncă. Clauzele specifice de încetare a rapoartelor de muncă. Aspecte problematice aferente încetării contractului individual de muncă
MODULULI III. Reglementări privind timpul de lucru şi timpul de odihnă
  1. Durata săptămânală şi zilnică a timpului de lucru
  2. Formula flexibilă a timpului de muncă.
  3. Munca suplimentară şi munca în zilele de repaus/de sărbătoare nelucrătoare
  4. Munca în schimburi
  5. Evidenţa timpului de muncă
MODULUL IV. Angajarea cetățenilor străini în Republica Moldova
  1. Reglementarea normativă a procedurii de angajare a persoanelor străine
  2. Dreptul de ședere provizorie cu scop de muncă
  3. Condițiile noi de angajare a refugiaților din Ucraina
MODULUL V. Munca la distanță
  1. Reglementarea activității la distanță;
  2. Tipurile muncii la distanță
  3. Condițiile de muncă la distanță
  4. Conținutul contractului individual de muncă;
  5. Obligațiile angajaților referitoare la securitatea și sănătatea muncii în cazul muncii la distanță
MODULUL VI. Digitalizarea documentelor în serviciu resurse umane
  1. Documente de personal în format digital
  2. Procedura de organizare a gestiunii electronice integrale sau parțiale a documentelor de personal
  3. Păstrarea documentelor de evidență în format digital
MODULUL VII. Sănătatea și securitatea în muncă
  1. Cadrul legal de securitate și sănătate în muncă în Moldova
  2. Organizarea serviciului securității și sănătății muncii la unitate
  3. Documente referitoare securității și sănătății muncii perfectate în cadrul unității
  4. Instruirea lucrătorilor privind cerintele de securitate și sănătate muncii
  5. Evaluarea factorilor de risc
  6. Controlul medical la angajare și periodic
  7. Responsabilități privind acordarea primului ajutor premedical accidentaților în situație de accidente la locul de muncă.
  8. Accidentele de muncă. Tipurile accidentelor de muncă şi modul de cercetare şi evidenţă a lor
  9. Răspunderea angajatorului și salariaților în caz de nerespectare a regulilor privind securitatea şi sănătatea în muncă
MODULUL VIII. Controlul de stat în domeniul raporturilor de muncă
  1. Ultimele modificări ale legislației muncii din 2023
  2. Tipurile și formele de control la care sunt supuși antreprenorii;
  3. Modul de efectuare a controlului
  4. Ce documente prezintă reprezentanții Inspectoratului de Stat al Muncii (ISM) la inițierea controlului;
  5. Ce documente prezintă antreprenorii la efectuarea controlului de către ISM;
  6. Sancțiuni pentru nerespectarea legislației munci
MODULUL IX. Protecția datelor cu caracter personal
  1. Noţiuni introductive cu privire la domeniul protecţiei datelor cu caracter personal;
  2. Instrumentele de monitorizare a modului în care se respectă prevederile legislative privind protecţia datelor cu caracter personal, organizarea şi utilizarea acestora în cadrul organizaţiei;
  3. Drepturile şi obligaţiile organizaţiei şi a persoanelor implicate în prelucrarea datelor cu caracter personal
MODULUL X. Calculul salariului de bază. Formele de salarizare
  1. Reglementarea normativă a calculului drepturilor salariale
  2. Calculul salariului și a altor tipuri de plăți salariale în funcție de regimul și condițiile de muncă
  3. Modul de retribuire a muncii paznicilor și a altor lucrători în condițiile evidenței muncii globale a timpului de muncă
  4. Ajutorul material – aspecte sociale, medicale și fiscale
MODULUL XI. Reglementări privind concediile anuale şi concediile sociale
  1. Particularităţile şi modul de acordare a concediilor anuale și sociale
  2. Întocmirea graficului concediilor anuale
  3. Calculul retribuirii concediului legal de odihnă
  4. Totul despre concediul pe cont propriu, concediu paternal, concediu de studii
  5. Calculul și contabilizarea indemnizației pentru incapacitate temporară de muncă în diverse situaţii: boli obișnuite, accidente de muncă și/sau boli profesionale
MODULUL XII. Tipuri de rețineri și contabilizarea acestora
  1. Tipuri de scutiri
  2. Despre restituirea supraplății impozitului pe venit al persoanelor fizice
  3. Impozitarea plăților salariale ale angajaților din domeniul de transport auto în regim de taxi
  4. Impozitarea plăților aferente contractului de prestări servicii
  5. Impozitarea plăților zilierilor în agricultură
MODULUL XIII. Declararea plăților salariale, primelor de asigurare obligatorie de asistență medicală și al contribuțiilor de asigurări sociale de stat obligatorii calculate. Dări de seamă 
  1. Informație privind stabilirea drepturilor sociale si medicale aferente raporturilor de munca – Forma 19;
  2. Dării de seamă privind reținerea impozitului pe venit, a primelor de asigurare obligatorie de asistență medicală și a contribuțiilor de asigurări sociale de stat obligatorii calculate - Forma IPC21;
  3. Darea de seamă privind calcularea contribuțiilor de asigurări sociale de stat obligatorii și evidența nominală a asiguraților în sistemul public – Forma CAS18-AN;
  4. Nota de informare privind salariul şi alte plăţi efectuate de către patron în folosul angajaţilor, precum şi plăţile achitate rezidenţilor din alte surse de venit decît salariul şi impozitul pe venit reţinut din aceste plăţi (instrucţiune de completare) – Forma IALS 21;
  5. Informaţie privind veniturile calculate şi achitate în folosul persoanei fizice (juridice) şi privind impozitul pe venit reţinut din aceste venituri
MODULUL XIV. Analiza eficienței utilizării resurselor umane
  1. Analiza resurselor umane din punct de vedere structural; categoriile și dinamica fluctuatiei
  2. Analiza cantitativă a resurselor umane a) utilizarea timpului de muncă pentru realizarea obiectivelor; b) productivitatea muncii
  3.  Metode și tehnici de analiză
  4. Studiu de caz
Investiție în cunoștințe

Alege pachetul care te avantajează

Achită cu #libercard


Curs online

Înregistrarea video
5990 lei
5490 lei
4990 lei
*Prețul redus este disponibil până pe 5 Octombrie

Ore online cu formatorul

Ore online cu formatorul

Primești certificat de participare

Primești certificat de participare la solicitare

Răspuns la întrebări

Răspuns la întrebări

Networking calitativ

Networking calitativ

Reducere 5% ulterior la oricare alt seminar și curs

Reducere 5% ulterior la oricare alt seminar și curs

BONUS: Acces lecție înregistrată
Acces lecție înregistrată
BONUS: Primești suportul de curs
BONUS: Primești suportul de curs

Curs online
5990 lei
5490 lei
*Prețul redus este disponibil până pe 5 Octombrie

Ore online cu formatorul

Primești certificat de participare

Răspuns la întrebări

Networking calitativ

Reducere 5% ulterior la oricare alt seminar și curs

BONUS: Acces lecție înregistrată
BONUS: Primești suportul de curs

Înregistrarea video
4990 lei

Ore online cu formatorul

Primești certificat de participare la solicitare

Răspuns la întrebări

Networking calitativ

Reducere 5% ulterior la oricare alt seminar și curs

Acces lecție înregistrată
BONUS: Primești suportul de curs
Formatori
Liuba Mursa
Specialist-auditor Sеrvicii Resurse Umane, Securitatea și Sănătatea Muncii.
Peste 20 de ani de experiență în domeniu.
Autor articole în revista electronică «Contabilșef.md» și revista «Contabilitate și Audit”.
Rodica Cușmăunsă
Doctor în științe economice.
Conferențiar universitar ASEM.
Contabil-practician cu o experiență de peste 20 ani.
Trainer PROACTIVE din anul 2016 și consultant în contabilitate.
Peste 1000 de persoane instruite și mii de ore predate
Bulat Inga
Expert în evaluarea SNCI și formator
Avantajele participării la curs
Doar aspecte practice! Vei primi informații actualizate pe care le vei folosi în munca ta
Îți oferă soluții și rezolvări concrete ale problemelor specifice cu care te confrunți
Portofoliu cu modele de acte și formulare pe care să le utilizezi în activitatea practică
Vei primi varianta electronică a suportului de curs cu explicații detaliate
© 2018-2022 Proactive Consulting S.R.L. 
Cursuri în contabilitate
  • Bazele Contabilității pentru începători
  • Contabilitate + 1C pentru începători
  • Perfecționare în Contabilitate
Utile
Politica de Confidențialitate
Termeni și Condiții
Cursuri generale
  • Microsoft EXCEL
  • Microsoft OFFICE
  • Curs pentru DIRECTOR
  • Curs de Finanțe personale
Chișinău, str. Mitroplit Varlaam 65, of. 405
079-882-882
hello@pro-active.md

Felicitări pentru înscriere!

Curând vom lua legătura cu tine!

Vezi pe poșta electronică detalii despre eveniment.

Verifică și în spam!

Înregistrare la curs



Prin remiterea acestui formular, sunteți de acord cu politica noastră de confidențialitate

Cumpără cursul înregistrat



Prin remiterea acestui formular, sunteți de acord cu politica noastră de confidențialitate

Felicitări pentru înscriere!
Curând vom lua legătura cu tine!
Vezi pe poșta electronică detalii despre eveniment.
Verifică și în spam!
Formular de înregistrare



Prin remiterea acestui formular, sunteți de acord cu politica noastră de confidențialitate